Felanmälan – Bostadsrätt


Renew Service AB får kontaktas vid fel som faller under föreningens ansvar såsom:

  • Fönster
  • Balkongräcken
  • Balkongmålningar
  • Vattenstammar utifrån lägenheten och fram t.o.m ballofixen
  • Elementen
  • Avlopp i badrum från golvbrunnen (exklusive brunnen) och ut från lägenheten.

Har man fel på dessa delar får man kontakta hustomten eller Renew Service AB.


Ej akuta fel

Hustomte – Ulf Alsén – Tel: 070 – 52 24 433, vardagar kl. 10-14.

Akuta fel

Fel som vattenläckage med risk för vattenskador ska felanmälas till Renew Service AB. Typiska fel är läckande element eller läckande ballofix i kök, WC eller badrum.

Felanmälan kan ske genom att:

  1. Ringa 08-34 38 00 (vardagar 08.00-17.00)
  2. Skicka e-post ill felanmälan@renewservice.se
  3. Använda deras app, se nedan.

Renew erbjuder också en app att ladda ner. Sök efter “Renew CTRL” på App Store (iPhone) eller Google Play (Android).

Jour

Renew Service AB, tel: 08-34 38 00 (dygnet runt).

 

Bostadsrättshavaren ansvarar för allt invändigt i lägenheten inklusive:

  • Lägenhetsdörren
  • Tapeter, måleri, kakel och snickerier
  • Golv
  • Innerdörrar
  • Kök
  • Badrumsmöbler inkl. toalettstol
  • Vattenledningar från ballofixen
  • Kranar
  • Elsäkringar
  • Elledningar
  • Invändiga delen av fönstren.
  • Avlopp i köket inklusive vattenlåset.
  • Avlopp i WC
  • Avlopp i badrum inklusive golvbrunnen och alla vattenlås.

Vid fel på ovan kan bostadsrättshavaren kontakta Renew Service AB, men räkningen kommer att skickas till bostadsrättshavaren. Renew Service erbjuder också bostadsrättsinnehavare i föreningen en tjänst som kallas Handyman, med snickare, målare etc. Se deras hemsida eller ring 08-34 38 00 för att få en offert.