Felanmälan – Bostadsrätt

Renew Service AB får kontaktas vid fel som faller under föreningens ansvar såsom:

  • Fönster
  • Balkongräcken
  • Balkongmålningar
  • Vattenstammar ut från lägenheten och fram t.o.m. ballofixen
  • Elementen
  • Avlopp i badrum från golvbrunnen (exklusive brunnen) och ut från lägenheten.

Har man fel på dessa delar får man kontakta Renew Service AB.

Akuta fel

Fel som vattenläckage med risk för vattenskador ska felanmälas till Renew Service AB omgående. Typiska fel är läckande element eller läckande ballofix i kök, WC eller badrum.

Felanmälan kan ske genom att:

  1. Ringa 08-34 38 00 (vardagar 08.00-17.00)
  2. Skicka e-post ill felanmälan@renewservice.se
  3. Använda deras app, se nedan.

Renew erbjuder också en app att ladda ner. Sök efter ”Renew CTRL” på App Store (iPhone) eller Google Play (Android).

Jour

Renew Service AB, tel: 08-34 38 00 (dygnet runt).

Bostadsrättshavaren ansvarar för allt invändigt i lägenheten inklusive:

  • Lägenhetsdörren
  • Tapeter, måleri, kakel och snickerier
  • Golv
  • Innerdörrar
  • Kök
  • Badrumsmöbler inkl. toalettstol
  • Vattenledningar från ballofixen
  • Kranar
  • Elsäkringar
  • Elledningar
  • Invändiga delen av fönstren.
  • Avlopp i köket inklusive vattenlåset.
  • Avlopp i WC
  • Avlopp i badrum inklusive golvbrunnen och alla vattenlås.

Vid fel på ovan kan bostadsrättshavaren kontakta Renew Service AB, men räkningen kommer att skickas till bostadsrättshavaren. Renew Service erbjuder också bostadsrättsinnehavare i föreningen en tjänst som kallas Handyman, med snickare, målare etc. Se deras hemsida eller ring 08-34 38 00 för att få en offert.

Translate »